Premium izdelki za podporo imunskemu sistemu

Kako izbrati učinkovita in kakovostna prehranska dopolnila omega-3?

Objavljeno: 19.09.2020

Kadar ugotovimo, da z našo prehrano ne uspemo zadostiti niti minimalnim priporočenim vnosom maščobnih kislin omega-3, začnemo razmišljati o izbiri ustreznega prehranskega dopolnila omega-3. Izbira na trgu je pestra, zato je dobro vedeti, na kaj moramo biti pri izbiri kakovostnega in našemu zdravju koristnega izdelka pozorni.

Kaj je pri izbiri res kakovostnega dopolnila omega-3 res pomembno?

1. Visoka vrednost EPK in DHK

Večina dodatkov vsebuje relativno nizke vrednosti DHK in EPK. To pomeni, da je za terapevtske odmerke treba zaužiti tudi do 10 kapsul ali žlic olja dnevno. V osrednji Evropi ne dosegamo niti polovice minimalnega vnosa (do 500 mg EPK in DHK), ki je, kot opozarjajo znanstveniki, že v osnovi veliko prenizek. Najnižji vnosi so zabeleženi pri ženskah in otrocih. Ta priporočila se nanašajo na dnevne potrebe zdravega človeka. Pri resnih in kroničnih obolenjih je potreben terapevtski odmerek v višini vsaj 2000 mg DHK in EPK dnevno. To še posebej velja za bolnike s srčno-žilnimi obolenji in vse z visokim tveganjem za takšna obolenja, depresivna stanja, za obolele z rakom in drugimi kroničnimi obolenji.

2. Olje v obliki trigliceridov (TG/rTG), ki zagotavlja popolno absorbcijo

Vedno se je treba vprašati, koliko od zaužitega dopolnila se dejansko absorbira in ga telo lahko uporabi. Če želite popolno absorpcijo , morate izbrati izdelek, ki namesto etil-estrov vsebuje olje v naravi obliki trigliceridov (rTG) in zagotavlja 98-odstotno absorbcijo. Veliko število koncentratov omega-3 na trgu je namreč v obliki etil-estrov, kar ni naravna oblika in absorbcija je temu primerno slabša.

3. Olje brez težkih kovin in škodljivih dodatkov

Olje lahko zaradi načina pridobivanja vsebuje tudi zelo škodljive dodatke kot na primer težke kovine (živo srebro, ipd.), GSO, dioksin in druge toksine. V kakovostnih dopolnilih omega-3 takšnih “dodatkov” ni, saj se izvaja strog nadzor nad sestavinami in celotnim proizvodnim procesom.

4. Nizka stopnja oksidacije (totox)

Samo nizko oksidirani visoki odmerki EPK in DHK prispevajo k ohranjanju zdravja, delujejo terapevtsko brez škodljivih stranskih učinkov in ohranjajo na deklaraciji zapisano vsebnost DHK in EPK. Stopnja oksidacije kaže na kakovost in svežino izdelka. Uživanje dopolnil omega-3 z nižjo stopnjo oksidacije dokazano znižuje raven trigliceridov in holesterola, uživanje oksidiranih dopolnil pa povzroča dodatna vnetja v telesu. Oksidacijo olja izdaja izrazit okus in vonj po ribah, po njih se se spahuje. Če uživamo olje v obliki kapsul, prekritih z želatinastim ovojem, tega pred zaužitjem ne moremo zaznati. Povprečna stopnja oksidacije totox v dopolnilih po raziskavah znaša 31,6. Na slovenskem trgu je trenutno le en izdelek s stopnjo totox manj kot 5 (2,6).

5. Dober okus in preprost način uživanja

Najpogostejša neprijetnost pri uživanju omega-3 so zagotovo velike kapsule, ki jih marsikdo, sploh otroci, težko pogoltnejo. Za takšne primere je idealna rešitev pripravek v tekoči obliki. Na trgu so na voljo pripravki z naravno aromo limone, ki ne povzročajo spahovanja, imajo prijeten okus in ga zlahka zaužijemo tudi tisti, ki rib sploh ne marajo.

 

Najpomembnejše pa je, da že v nekaj tednih po začetku jemanja opazite občutne razlike v počutju kot so boljša prebava, vid, manj zadihanosti in utrujenosti, manj bolečin v sklepih, bolj čvrsta koža, več energije,…in da ima izdelek preverjene učinke terapevtske kakovosti.

 

Dr. Marko Peršič (povzeto po originalnem članku avtorice Barbare Bajc, terapevtke)